شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

وَ قالَ الرَّسولُ يا ربِّ إنَّ قَوْمي اتَّخَذوا هذا القرآنَ مَهْجُوراً(فرقان/30)


ضرورت فهم مفاهيم، ترجمه كلمه به كلمه براي ناآشناها به زبان عربي و تدبر (انديشيدن در مفاهيم)، تدبر و حتي اگر لازم شد رجوع به تفاسير، مهمتر از تمام كردن سوره‌هاست، توجه به ترجمه در هنگام قرائت ايجاد فرصت تدبر مي‌كند.امام خامنه اي

اتاق سخن دوست (ترجمه، تفسير و مفاهيم قرآن) بر آن است تا با ترويج فرهنگ تدبر و درك صحيح از معاني و مفاهيم قرآن، زندگي هاي مدرنيته و گاه خالي از معنويت را رنگ و بويي معنوي، اسلامي و شيرين ببخشد.

در اين اتاق كام زندگي تان را با عسل مصفاي قرآن شيرين كنيد.

عضويت در اين اتاق نياز به تأييد مولا دارد...به اميد تأييدشان

پيام‌هاي اتاق

چراغ جادو
+ زمينه ي انديشه (1) سوره مبارکه محمد آيه شريفه 24 أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا معناي آيه: چرا در قرآن، نمي انديشيد؟ مگر دل هاي شما قفل است ؟
پيام آيه: بهترين موضوع براي انديشيدن، آيات کلام الله است. قرآن راه و بيراهه را نشان مي دهد ويژگي انسان هاي سعادتمند و انسان هاي نگون بخت را بيان مي دارد، نمونه هايي از هر دو گروه را معرفي مي کند، سرانجام خدمتگزاران و ستمگران را به ما مي نماياند تا در انتخاب خود آگاهي لازم را داشته باشيم.
سلام عليکم ، بنده فکرمي کنم انديشه بعربي بشود فکر ، و در اين آيه اين کلمه نيامده که در ترجمه ي آن آورده ايد ، لطفا توضيح دهيد تا متوجه شوم ، ممنون
سلام،افلا يتدبرون يعني تدبر و انديشه. کردن
فکر نمي کنم تدبر با تفکر هيچ فرقي نداشته باشد .
باد صبا
در قرآن هيچ کلمه اي از لحاظ معنايي دقيقا با معناي مترادف ديگرش يکي نيست . تفکر انديشيدن به يک مساله است که نتيجه نهايي و بالاتر تفکر تدبر در امور مي شود. تفکر سطحي تر از تدبر است . تفکر خوب باعث تدبير و عاقبت انديشي مي شود. زماني که مي گويد در قرآن تدبر نمي کنيد يعني عاقبت امور خود را از طريق قرآن نمي بينيد .
باد صبا
يعني فرد تفکر کرده علم به اين دارد که قرآن راه گشاست اما چون بر قلبش قفل زده شده عاقبت امور خود را در قرآن نمي بيند.
چراغ جادو
گروه سخن دوست
vertical_align_top